ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ;

Λίγο αργότερα, προς το τέλος του πρωινού, επανέφερα την συζήτηση του προηγούμενου απογεύματος, σχετικά με το ζευγάρωμα και τις παιδεραστικά σεξουαλικές τελετές μιας μυστήριας φυλής της Νέα Γουινέας, τους αποκαλούμενους Σάμπια.. Ο Gene έχει φτάσει στο σημείο να ανέχεται τις κατά περιόδους μυστικές μου εμμονές. Αυτή τη φορά όμως είναι προβληματισμένος για την παρατεταμένη μου περιέργεια για αυτούς τους λίγο πολύ παλαιολιθικούς ανθρώπους και τη σχέση τους με το θέμα αυτού του καινούργιου βιβλίου, που αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο οι δυτικοί γκέι άνδρες βρίσκουν αίσθηση ένταξης στον κόσμο. Εξάλλου, ύστερα από χρόνια αναζήτησης σειρών και τόμων σχετικών με την μοντέρνα σεξουαλική ταυτότητα, βρίσκω αυτούς τους προ-μοντέρνους ανθρώπους στην άλλη άκρη της γης ατέλειωτα συναρπαστικούς, διότι, χωρίς εξαίρεση, όλοι οι Σάμπια άνδρες απολαμβάνουν τουλάχιστον μια δεκαετία αποκλειστικής παιδικής και εφηβικής ομοφυλοφιλίας, μετά την οποία επιβιβάζονται σε μια ισόβια ετεροφυλοφιλία. Η σεξουαλικότητα -ομοφυλοφιλία- καταλαμβάνει μια ριζικά διαφορετική θέση στη ζωή τους απ’ ότι καταλαμβάνει οπουδήποτε αλλού στο σύγχρονο κίνημα για τα δικαιώματα των gay.

Στα συνήθη όρια της μοντέρνας ισότιμης σχέσης περιλαμβάνεται το να περιμένεις ότι ο κάθε σύντροφος θα ακούσει τις επαγγελματικές εμμονές, ανησυχίες και απογοητεύσεις του άλλου -τις δικές του για χορηγούς, πελάτες και φόρους, τις δικές μου για χαρακτήρες, ιστορίες και προθεσμίες. Σ’ αυτό το θέμα ο Gene προειδοποιεί: καλύτερα να είμαι προσεχτικός στο να γράφω για τέτοια πράγματα, όπως μικρά αγοράκια που αρπάζονται από τις μητέρες τους και καταναγκάζονται σε ομαδική πεολειχία για χρόνια. Η παιδική σεξουαλική παρενόχληση, σύμφωνα με τις υπαγορεύσεις του ηθικού κώδικα των gay αμερικάνων, είναι παιδική σεξουαλική παρενόχληση, είτε συμβαίνει στη Νεα Γουινέα είτε στο Νέο Ροτσελ και δεν είναι θέμα για το οποίο οι σοφοί και οι ακτιβιστές του gay κινήματος ενδιαφέρονται να μιλήσουν.

Σωστή παρατήρηση. Αλλά, λέω στον Gene -ο οποίος τελειώνει τον καφέ του ανυπόμονος να πάει στο μαγαζί του- δεν είναι μόνο το παιδικό σεξ που φέρνει τόση αναστάτωση για το σεξουαλικό/ομοφυλοφιλικό σύστημα των Σάμπια. Είναι η όλη οργάνωση τους για το σεξ και την σεξουαλική ταυτότητα που ενοχλεί τους ομοφυλόφιλους φίλους μου. Αυτό που περισσότερο τους αναστατώνει είναι η έκταση στην οποία η σεξουαλική τους συμπεριφορά φαίνεται τόσο περιστασιακή, τόσο ελλιπής σε αυτό που λέμε σεξουαλική ταυτότητα. Από την ηλικία των επτά ή οκτώ χρόνων, σύμφωνα με τον ανθρωπολόγο Gilbert Herdt, το αγοράκι Σάμπια εκπαιδεύεται να «τρώει το πέος» και να καταπίνει το σπέρμα ενός μεγαλύτερου αρσενικού. Ιδανικά θα πρέπει να καταπίνει σπέρμα κάθε μέρα. Αυτός είναι ο τρόπος που οι Σάμπια πιστεύουν ότι κτίζουν την αρσενικότητα τους και την ανακαλύπτουν. Μετά, αφού φτάσει το παιδί στην εφηβεία, υπόκειται σε άλλη μια τελετουργία, που ονομάζεται bachelor και βρίσκει μικρότερα αγόρια να τον τσιμπουκώσουν. Όλο αυτό συνεχίζεται ώσπου τελικά να ενηλικιωθεί, να παντρευτεί και με τη γέννηση του πρώτου του παιδιού να γυρίσει στη συμβατική ετεροσεξουαλικότητα.

Σύμφωνα με τους ηγετικούς συντάκτες και στρατηγούς του αμερικάνικου gay κινήματος, (o σεξουαλικός προσανατολισμός) είναι μία ταυτότητα, κάτι βέβαιο, σίγουρο, αξιόπιστο, γύρω από το οποίο η ζωή και η λογοτεχνία μπορούν να σφυρηλατηθούν, μέσα από την οποία εφευρίσκονται οι τελετές και οι τελετουργίες. Για τους Σάμπια το με ποιόν κάνεις σεξ είναι κάτι δευτερεύον στις άκαμπτες απαιτήσεις των υπαρχόντων παραδόσεων, τελετουργιών και ομαδικών Σάμπια ταυτοτήτων. Για λίγο καιρό είσαι αυστηρά ομοφυλόφιλος. Για μια μικρή περίοδο μπορείς να είσαι αμφιφυλόφιλος, στην οποία μπορείς να τσιμπουκώνεσαι τόσο από άνδρες όσο και από γυναίκες. Αλλά από την ενηλικίωση γίνεσαι λειτουργικά και ευτυχισμένα ετεροφυλόφιλος. Για έναν πληθυσμό αμερικανών μέσης τάξης που διαμάχονται ότι η σεξουαλικότητα, και ιδιαίτερα η ομοφυλοφιλία, είναι αρκετή σαν βάση για να χτιστεί η κοινωνική και πολιτισμική ταυτότητα,, οι Σάμπια φαίνεται να αναποδογυρίζουν τον κόσμο.

Μέχρι τώρα ο Gene έχει ανάψει το πλυντήριο πιάτων, έχει τυλίξει ένα κασκόλ γύρω από τον λαιμό του και έχει βάλει το “Eli Cutter” καπέλο του, έτοιμος να ξεκινήσει τα πρακτικά ζητήματα της εργάσιμης μέρας του. Είναι υπομονετικός, αλλά έχει ελάχιστο χρόνο για να ξοδέψει φλυαρώντας για τη σεξουαλική συμπεριφορά των πολεμικών φυλών του νότιου Ειρηνικού. Διακόπτει την επιθεώρησή μου για τις αταβιστικές ομοσεξουαλικές τελετουργίες. Κάποιος άγνωστος τύπος είχε βάλει εκείνο το φυλλάδιο στο γραμματοκιβώτιο την προηγούμενη μέρα στο μαγαζί του (το μαγαζί του είναι μια βιομηχανική αποθήκη κάτω από τη γέφυρα του Μπρούκλιν, το είδος γειτονιάς όπου οι συνετοί άνθρωποι κουβαλάνε ατσάλινους σωλήνες για προστασία αφού πέσει το σκοτάδι).

Το φυλλάδιο προσφέρει μπλουζάκια μεταξοτυπημένα με ντουζίνες σαδομαζοχιστικές εικόνες συμπλεγμάτων, με υπερφουσκωτούς μυώδεις σκληρούς τυπάδες σε διάφορες ερεθιστικές πόζες. Μια και ο Gene δεν φαντασιώνεται να τον δέρνουν, προτείνει ότι αυτό το θέμα θα ήταν πιο κατάλληλο για τις έρευνες μου. Παρόλ’ αυτά είναι μπερδεμένος σχετικά με το γεγονός ότι το φυλλάδιο εμφανίστηκε, χωρίς φάκελο στο γραμματοκιβώτιο του μαγαζιού του, αφού απ’ όσο ξέρει, οι υπόλοιποι ένοικοι της αποθήκης είναι straight. Κι όμως την προηγούμενη μέρα ήταν εκεί. Αλλά ποιος το άφησε; Οι δυο ροκ μουσικοί που μένουν εκεί και φαίνεται να έχουν μια σταθερή ροή κοριτσιών; Κάποιος από τους παντρεμένους άνδρες που δουλεύουν γι’ αυτόν; Κάποιος από τους μαραγκούς στο υπόγειο; Ο τυπάς της μεταφορικής; Ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού; Ο κατάλογος των σεξουαλικών τελετουργιών και συμμετεχόντων σ’ αυτές στη Νέα Υόρκη είναι ατέλειωτος. Οποιοσδήποτε, για οποιονδήποτε λόγο θα μπορούσε να έχει βάλει το φυλλάδιο στο γραμματοκιβώτιό του. Όποιος και να το άφησε πάντως έσκισε μια γωνία που συμπεριλάμβανε τη διεύθυνση για την εταιρεία των tshirts, αλλά άφησε τον αριθμό τηλεφώνου.

Μόλις είχα αρχίσει να διαλογίζομαι σχετικά με την διαδεδομένη συνήθεια της πορνογραφίας διαστροφών στην Αμερική και ο Gene με επανέφερε από τα αγόρια των φωτογραφιών στη Νέα Γουινέα. «Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιος θα έπρεπε να αναστατώνεται τόσο εξαιτίας τους», μου λέει «αυτοί οι άνθρωποι, οι Σάμπια, δεν είναι ομοφυλόφιλοι. Δεν έχει τίποτα να κάνει με το να είσαι gay

«Όχι, όχι gay», του λέω «αλλά είναι ομοφυλόφιλοι, τουλάχιστον για λίγο». Κάνουν σεξ με άλλους άνδρες. Λένε ακόμα ότι όλοι φτάνουν να το αγαπάνε στο τέλος. Λένε ότι το να καταπίνεις σπέρμα είναι όπως ακριβώς τους είχαν πει οι μεγαλύτεροι πως ήταν «γλυκό σαν το γάλα της μητέρας» και σχεδόν το ίδιο σημαντικό για να μεγαλώσεις δυνατός, όπως το μάννα. Λένε ακόμη ότι νιώθουν γνήσια αφοσίωση για τους πρώτους τους συντρόφους, ακόμα και ρομαντικό δέσιμο.

«Όχι, αλήθεια, δεν είναι πραγματικά ομοφυλόφιλοι,» επιμένει ο Gene. «Είναι απλώς ένα είδος τελετουργίας περάσματος και, τέλος πάντων, πρέπει να πάω στη δουλειά.»

Φυσικά η εμπειρία μας για την ομοφυλοφιλία είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν των Σάμπια. Όσο κι αν εμείς και οι Σάμπια άνδρες μπορεί να γιορτάζουμε και ακόμα και να τελετουργοποιούμε το πρώτο μας τσιμπούκι, όσο κι αν βιώνουμε εξίσου την πράξη σαν μια βαθειά μορφή ανδρικού δεσίματος και συναδελφικότητας, δεν μπορούμε να πούμε ότι η ομοφυλοφιλία έχει το ίδιο νόημα για τον καθένα μας. Μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς που μελέτησαν το σεξ και τον πολιτισμό δε συμφωνούν ότι η τελετουργική, φυλετική ομοφυλοφιλία (ή ακόμα και η σεξουαλική συμπεριφορά στην εποχή της αμερικάνικης επανάστασης) έχει κάποια ομοιότητα με την αστική σεξουαλική ζωή των τελευταίων εκατό χρόνων. Με σπάνιες εξαιρέσεις οι κοινότητες των gay, οι gay οικογένειες, οι gay εκκλησίες, οι gay ψυχολόγοι, οι gay δημοσιογράφοι και οι gay πολιτικοί δεν υπήρχαν πριν από αυτόν τον αιώνα. Η ψυχολογική και κοινωνική σημασία συνδεδεμένη με αυτά τα gay φαινόμενα δεν υπήρχε: εμείς, ως άτομα των οποίων οι φαντασίες και οι ευκαιρίες σχηματίζονται σε αυτό το gay έδαφος, δεν υπήρχαμε.

Από το A Queer Geography του Frank Browning, σελ. 15-18. Ο Frank Browning είναι επίσης ένας από τους συγγραφείς του An American Way of Crime.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: